Log in

Sharif University of
Technology ASSOCIATION

Professor Saeed Sohrabpour, receives SUTA's Dr. Amin Lifetime Achievement Award for distinguished contributions in research and education to Sharif University of Technology

March 04, 2013 00:56 | Bahram ZahirAzami
Dr. Sohrabpour (right) receives the Award from Mr. Malihi (former SUTA president) - February 2013.
---------------------------------------------------------------

لوح تقدیر انجمن سوتا در سال ٢٠١٢ برای تقدیر از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف و به نام دكتر امينبه آقای دکتر سعید سهراب پور استاد دانشکده مهندسی مکانیک و ریاست سابق دانشگاه بخاطر خدمات با ارزش ایشان در مدیریت دانشگاه در بخش آموزش و پژوهش، ارتقای جایگاه دانشگاه و توسعه طرح­های عمرانی دانشگاه تعلق گرفت.

دکتر سهراب پور در سال 1322 در تهران به دنیا آمد و در سال 1340 از دبیرستان البرز فارغ التحصیل شد. ایشان پس از طی دوره لیسانس در رشته مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1344 با کسب رتبه اول و بورس دولت وقت عازم امریکا شدند و دوره دکترا را در دانشگاه برکلی کالیفرنیا گذراندند.

دکتر سهراب پور از سال 1350 در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس شدند و تا قبل از انتقال به دانشگاه صنعتی شریف در سال 1368 عهده دار معاونت دانشگاه شیراز بودند. مسئولیت­های اجرایی ایشان همچنین شامل معاونت عمرانی وزارت بهداشت و معاونت عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی می­باشد.

ایشان در سال 1376 به پیشنهاد اساتید دانشگاه و از سوی وزیر علوم وقت به ریاست دانشگاه صنعتی شریف برگزیده شدند و تا سال 1389 عهده دار این مسئولیت بودند. دکتر سهراب پور عضو فرهنگستان علوم می­باشند و در سال 1384 به عنوان یکی از چهره­های ماندگار کشور شناخته شدند.

Author
Comment
 

© SUTA 2000-2023 
All Rights Reserved
Powered by Wild Apricot Membership Software